جوش زدن

پنج نکته در مورد محافظت از پوست در مقابل جوش زدن

 پنج نکته در مورد محافظت از پوست در مقابل چوش زدن .

جوش  زدن :نگهداری از پوست های چرب و بخصوص پوست های روشن در تابستان بسیار چالش برانگیز است.
این امر در پوست های روشن و خشک نیز تا حدودی صدق می کند .
با بالاتر رفتن دمای هوا ، میزان آفتاب سوختگی در نواحی چون پیشانی ، بینی و چانه بیشتر دیده میشود .
با چند روشی که خدمت شما آموزش می دهیم ، میتوانید تا حدود زیادی از پوست گرانبهای خود در مقابل خورشید و جوش زدن محافظت کنید .

خلاصه مطلب: 

۱ – ایجاد تغییر در رژیم غذایی

۲ –استفاده از نوع مناسبی از پاک کننده ها

۳ –لایه برداری پوست بصورت مرتب

۴- آرایش غلیظ و پوست ها چرب (نگهداشتن زمان زیاد آرایش)

۵ – پاک کردن پوست با دستمال های مرطوب مخصوص پاک کردن پوست

۱ – ایجاد تغییر در رژیم غذایی :
تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی، اثر مستقیم در ایجاد جوش های چرکی صورت(sebum) دارد .
این جوش ها بر اثر خوردن برخی از خوراکی ها، یا هورمون های ترشح شده در بدن ایجاد می شوند.
شاید بهتر باشد بدانید که فراورده های لبنی می توانند تا ۶۰% روند رشد این جوش ها را تشدید کنند .
کاهش محصولات لبنی می تواند از بسته شدن منافظ پوست چلوگیری کند و در ادامه باعث عدم ایجاد جوش چرکی در صورت شما می شود .(بسته شدن منافذ پوست باعث عدم خارج شدن چربی های پوست شده و باعث میشود تا صورت جوش بزند.)

۰۲

۲ – استفاده از نوع مناسبی از پاک کننده ها :
پاکسازی و نظافت برای انواع پوست ها بسیار مهم است.(منظور از پاکسازی پوست، پاکسازی توسط پزشک نیست.بدان معنی است که پوست خود را تمیز نگهدارید.)
اما توجه داشته باشید که پاکسازی پوست برای افراد با پوست چرب، بسیار حیاتی تر از بقیه است .بخصوص اگر در فصل گرما(تابستان) باشند.
عرق و چربی اضافی روی پوست، بستر بسیار مساعدی را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند.
پاک کننده های مناسب پوست، به شما کمک می کند که در ابتدا این بستر را از بین ببرید و در انتها از بروز جوش روی پوست صورت جلوگیری کنید.
همچنین پاک کننده های مناسب، سلول های مرده و گرد و خاک را از روی پوست شما زدوده و منافظ آنرا کاملا باز می کنند.(با توجه به آلودگی هوا و گرد و غباری که گاه و بی گاه آسمان کشورمان را آلوده می کند، این کار بسیار ضروری است وباید به شستشوی فقط با آب بسنده نکرده و از شوینده های مناسب برای اینکار استفاده کنیم.)

۰۳

۳ –لایه برداری پوست بصورت مرتب و منظم:
به طور معمول روی پوست بدن انسان، همواره سلول های مرده و فرسوده وجود دارد.وارد بحث علمی آن نمی شویم، ولی این رابدانید که انسان همیشه در حال عوض کردن پوست بدن خود است.
بسیار مطلوب است اگر از لایه بردار پوست بصورت منظم در روی صورت خود استفاده کنید.چراکه این کار باعث می شود، زودتر از شر سلول های مرده پوست خود خلاص شوید.
در بسیاری از موارد حذف این سلول های مرده روی پوست با استحمام کردن هم از بین نمی رود .باید از لیف و امثال آن روی پوست استفاده کنیم تا سلول های مرده (در قدیم به آنها چرک پوست گفته می شد و با کیسه و روشور آنها را از بین می بردند) از آن جدا شوند .
اما هیچ کس روی صورت خود از لیف یا کیسه حمام استفاده نمی کند .
اگر بصورت منظم لایه برداری پوست انجام نشود، منافظ پوست بسته شده و منجر به جوش خواهد شد.
معمولا پوست های چرب، دیر تر از سایر پوست ها سلول های مرده خود را دفع می کنند.اگر از لایه بردار در زمان های مناسب استفاده نشود، جوش زدن ها شدت می گیرند.
زمان و استفاده از لایه بردار ها: معمولاً بهتر است هفته ای ۲ الی ۳ بار از لایه بردار های ملایم استفاده کنید که خدای ناکرده صورت شما حساس و پوست پوست نشود .(سعی کنید از لایه بردار ملایم استفاده کنید.)
استفاده از کرم ها: بهتر است از کرم های آب رسان و ضد آفتاب استفاده کنید تا از اشعه UV آفتاب در امان بمانید.محافظت از نور آفتاب در محافظت ازپوست بسیار مهم است .
همچنین سعی کنید از آبرسان های خوب برای پوست استفاده کنید. اگر روی پوست خود هر کرمی را بمالید، شاید اثر معکوس داشته باشد .
شرکت های معروفی که کرم آبرسان تولید می کنند، مانند آورئال، نیوا انتخاب مناسبی برای پوست شما هستند.(از مراکز معتبر خریداری کنید، چون تقلبی آنها بیداد می کنند.)
متخصصین به شما توصیه می کنند از لایه بردار هایی استفاده کنید که داخل آنها ماده ((بتا هیدروکسی اسید)) باشد.در انواع خارجی به اسم BHA روی بسته بندی ها درج می شود .

۴- آرایش غلیظ و پوست ها چرب
نگهداشتن آرایش زیاد روی پوست، قطعاً برای شما خوب نیست. برخی از افراد هستند که همواره آرایش آنها ساعت ها روی پوستشان باقی می ماند.
بدانید آرایش غلیظ اصلا به نفع پوست صورت شما نمی باشد، چون استفاده از زیر سازی های آرایشی، تمام منافظ پوست را می بندد و جوش های ریز و درشت روی صورت تان خواهید داشت .
آرایش کمتر، بهتر از پوست جوش جوشی است.
یکسری مواد آرایشی هستند که حاوی روغن زیرکاری هستند. این مواد زیرکاری باعث می شوند شما بتوانید مدت بسیار بیشتری آرایش داشته باشید و نگران بسته شدن منافظ پوست خود نشوید .
در هنگام خرید این لوازم، دقت کنید حاوی روغن پریمر باشند.

۰۴

۵ – پاک کردن پوست با دستمال های بهداشتی یا مرطوب مخصوص پاک کردن پوست:
همیشه و همه جا، دستمال تمیز همراه داشته باشید و چربی و تعریق احتمالی پوست خود را پاک کنید.
دستمال هایی در بازار هستند که بصورت لایه های بسیار نازک هستند. این دستمال ها بصورتی طراحی شند که به هیچ وجه به آرایش شما لطمه ای وارد و پوست شما را حساس نکنند.
سعی کنید از این نوع دستمال ها برای پاک کردن روی پوست خود استفاده کنید.
اگر این نوع دستمال در دسترس نیست، از دستمال کاغذی لطیف استفاده کنید. آنرا بصورت ضربات کوتاه روی پوست خود بزنید تا آرایش تان نیز برهم نخورد.

جوش زدن

امیدوارم همیشه زیبا و سلامت باشید و از مطالعه این مقاله استفاده کرده باشید.
منبع : Zergnet
ترجمه  اختصاصی : امین بهرامی نژاد

دکمه بازگشت به بالا