بک آپ نرم افزارهای نصب شده در ویندوز

بک آپ نرم افزار های نصب شده در ویندوز یکی از مشکلاتی است که شاید بسیاری از کاربران با آن مواجه باشند.

بک آپ نرم افزارهای نصب شده در ویندوز یکی قبلا آرزو بسیاری از کاربران بود.

بسیاری از شما می دانید که پس از نصب ویندوز باید برنامه های بسیاری نصب شود. این امر زمان زیادی را صرف می کند. اگر سختی نصب برخی برنامه ها را در نظر نگیریم، این کار زمان بر است.

چه می شد اگر می توانستیم این امر را دور بزنیم و لازم نباشد هر بار کلی برنامه نصب کنیم.

برای سیستم عامل هایی چون اندروید این امر بسیار ساده است. کافی است از برنامه های بک آپ (پشتیبان گیری) استفاده کرده و به راحتی اپ های نصب شده را به هر دستگاهی که دوست دارید منتقل کنید یا در همان دستگاه بازگردانی کنید.

بک آپ نرم افزارها در ویندوز غیر ممکن بود و فقط با تهیه ایمیج کلی از درایو نصب شده ویندوز امکان پذیر بود.

اما برای بک آپ نرم افزارها در ویندوز، برنامه هایی طراحی شده اند که تعداد آنها بسیار اندک است. اما با استفاده از برنامه EaseUS® Todo PCTrans می توانید به راحتی از تمامی برنامه های ویندوز بک آپ تهیه کنید و در جای مناسب آنها را دوباره برگردانید.

البته این برنامه فقط برای بک آپ نرم افزارها در ویندوز نمی باشد. بلکه می تواند برنامه ها را بصورت بومی از محل نصب شده به محل مورد نظر شما انتقال دهد. بدین شکل که انگار از ابتدا در محل مورد نظر شما نصب شده بودند.

معرفی و آموزش این برنامه:

بک آپ نرم افزارها

گزینه اول برای پشتیبان گیری در حالت شبکه است که ما به آن نمی پردازیم.

اما گرینه دوم: Via an image file 

با استفاده از این گزینه می توانید از تمامی برنامه های نصب شده در سیستم بک آپ بگیرید و یا بک آپ گرفته شده را برگردانید.

بک آپ نرم افزارهابرای گرفتن بک آپ نرم افزارهای نصب شده در ویندوز، گزینه اول یعنی Create an image file را انتخاب می کنیم.

بعد از آن با پنجره زیر را می بینیم.

بک آپ نرم افزارهاشماره ۱: با استفاده از این کلید می توانید محل ذخیره شدن ایمج بک آپ نرم افزارها را مشخص می کنید. با زدن این کلید، یک کادر محاوره ای باز می شود که می توانید محل مورد نظر را مشخص کرده و سپس کلید SAVE را بزنید.

شماره ۲: در این قسمت شما مشخص می کنید که می خواهید از برنامه های نصب شده بک آپ تهیه شود یا خیر. همان طور که می بینید، تعداد و حجم کلی برنامه های نصب شده را به شما نشان می دهد.

شماره ۳: این قسمت هم برای تهیه بک آپ از فایل ها می باشد. مثلا فایل های روی دسکتاپ، my document و … این بیشتر جنبه شخصی دارد تا جنبه سازمانی.

کلید های ویرایشی که با شماره های ۲ و ۳ مشخص کردم، برای مشخص کردن بک آپ ها می باشد. برای مشخص کردن برنامه هایی که باید بک آپ گرفته شود، ابتدا دکمه مشخص شده شماره ۲ را می زنید. سپس پنجره زیر باز می شود.

بک آپ نرم افزارها

همان طور که می بینید، برنامه های نصب شده را لیست  می کند. تا هر کدام را که نیاز داشتید، بک آپ بگیرید.

در انتها کلید save که شماره ۴ است را زده و فرایند بک آپ نرم افزارها شروع می شود.

برای دانلود این برنامه می توانید از سایت های زیر اقدام کنید:

وب سایت سازنده برنامه دانلود از soft98

 

دکمه بازگشت به بالا