Wipe هارد

چگونه اطلاعات هارد را برای همیشه از بین ببریم

چگونه اطلاعات هارد را برای همیشه از بین ببریم ( Wipe هارد )

Wipe هارد : همان طور که می دانید اگر هارد دیسک را فرمت کنیم یا حذف کنیم و هر مورد دیگر، باز اطلاعات آن قابل بازیابی است.

این ویژگی به افراد سودجو این امکان را می دهد تا در صورتیکه هارد دیسک شما به آنها واگذار شد، اقدام به بازگردامی اطلاعات هارد شما کنند.

اما چگونه می شود تا:

جلوگیری از بازیابی اطلاعات هارد را خودمان انجام دهیم، به گونه ای که هارد دیسک ما، مانند روز اول خالی از هر گونه اطلاعات گردد.

عمل Wipe همان کاری است که قرار است انجام دهیم تا هارد دیسک ما کاملا خالی شود و به هیچ وجه اطلاعات درون آن قابل دسترس نباشد.

معمولا زمان سپری شده برای عمل wipe کردن بستگی به ظرفیت هارد از چند دقیقه تا چندین ساعت خواهد بود. پس نگران زمان سپری شدن نباشید و به کار های روزمره خود برسید.

 

ساده ترین روش برای Wipe کردن هارد دیسک:

ابتدا باید عرض کنم که بعد از wipe کردن، هیچ یک از اطلاعات موجود روی هارد شما دیگر وجود نخواهند داشت و هرگز بازنمی گردند. پس اگر اطلاعات مهمی دارید، حتما از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نکته : اکثر اوقات درایو های بیشتر از یک درایو در رایانه شما وجود دارد. ابتدا از صحت نام درایو با استفاده از Disk Management tool  ویندوز اطمینان حاصل کنید تا مبادا اطلاعات سایر درایو ها و هارد ها از بین برود.

برای دسترسی به این برنامه از مسیر زیر اقدام کنید:

( منوی استارت-> Control Panel -> Administrative tool -> Computer Managment از برنامه ظاهر شده، گزینه Disk Management tool   را از سمت چپ انتخاب کنید. )

 

سپس می توانید با استفاده از برنامه های بسیاری که برای اینکار ساخته شدند، هارد خود را بصورت کامل wipe کنید.

در اینجا می توانید یک برنامه رایگان برای این کار را داشته باشید.

دانلود برنامه Disk Wipe

از اینکه با ما همراه بودین خوشحالیم.

دکمه بازگشت به بالا