وردپرس

وردپرس بزرگترین سیستم مدیریت محتوای جهان 0 تا 100

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) متن باز است که برای ساخت و مدیریت وب سایت‌ها و بلاگ‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از وردپرس، شما می‌توانید به سادگی و بدون داشتن دانش فنی عمیق، یک وب سایت حرفه‌ای ایجاد کنید.

فهرست مطالب

وردپرس در سال 2003 توسط متی مولنویگ (Matt Mullenweg) و مایکل هیل (Mike Little) تأسیس شد و امروزه بیش از 40٪ از سایت‌های اینترنت از وردپرس استفاده می‌کنند. برای استفاده از آن ، شما باید آن را از وب سایت خودش دانلود کنید و روی سرور خود نصب کنید.

با نصب آن ، شما به دسترسی به پوسته‌های مختلفی برای طراحی وب سایت خود دارید. همچنین، شما می‌توانید افزونه‌های مختلفی را برای افزایش قابلیت‌های وب سایت خود نصب کنید، مانند افزونه‌های امنیتی، افزونه‌های SEO و افزونه‌های فرم‌سازی.

دارای یک ویرایشگر متنی است که به شما امکان می‌دهد مطالب خود را به سادگی ویرایش کنید. همچنین، شما می‌توانید به سادگی نوشته‌ها و صفحات جدید را ایجاد کنید، گالری تصاویر ویدئویی و تصویری را ایجاد کنید و به شما امکان می‌دهد به راحتی محتوای وب سایت خود را به روز رسانی کنید.

از یک سیستم برچسب‌گذاری برای مدیریت محتوای وب سایت استفاده می‌کند. با استفاده از برچسب‌ها، شما می‌توانید مطالب خود را برای کاربران بهتر دسته‌بندی کنید.

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) متن باز است که برای ساخت و مدیریت وب سایت‌ها و بلاگ‌ها استفاده می‌شود. این سیستم در سال 2003 توسط متی مولنویگ (Matt Mullenweg) و مایکل هیل (Mike Little) تأسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای وب در جهان شناخته می‌شود.

همه چیز درباره وردپرس از اینجا شروع می‌شود

وردپرس

تاسیس وردپرس:

در واقع یک پروژه جدید و آزاد بود که در سال 2003 توسط دو توسعه دهنده یعنی متی مولنویگ و مایکل هیل آغاز شد. آن‌ها از پلتفرمی که در حال حاضر با نام “بلاگر” شناخته می‌شود، استفاده می‌کردند، اما به دلایلی، تصمیم گرفتند یک سیستم جدید توسعه دهند. در آغاز، نسخه اولیه آن، به همراه کمترین امکانات منتشر شد. اما در سال 2004، نسخه دوم آن با امکاناتی بیشتر منتشر شد.

توسعه و شکوفایی :

پس از انتشار نسخه دوم ، به علت پشتیبانی بیشتر از آن، کاربران به سمت این سیستم مدیریت محتوا روی آوردند. در سال‌های بعدی، افزونه‌های متعددی برای این سیستم مدیریت محتوا توسعه داده شد که قابلیت‌های ویژه‌ای را به آن اضافه کردند. با توسعه و افزایش قابلیت‌ها، این سیستم به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای وب در جهان تبدیل شد.

اکوسیستم :

 توسعه دهندگان است که در کنار سیستم مدیریت محتوا ، به عنوان یکی از بزرگترین اکوسیستم‌های اینترنتی در دنیا شناخته می‌شود. این اکوسیستم برای کاربران و توسعه دهندگان آن ، امکانات بسیاری را فراهم می‌کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوسته‌ها: پوسته‌ها (Themes)، قالب‌هایی هستند که به وب سایت شما شکل و ظاهر می‌دهند. این پوسته‌ها می‌توانند تنظیمات بسیاری را در قالب‌های مختلف ارائه دهند و از این رو برای ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای و جذاب بسیار مفید هستند. در اکوسیستم، هزاران پوسته‌ی رایگان و پولی وجود دارد که از ساده تا پیچیده، متنوع هستند.

افزونه‌ها: افزونه‌ها (Plugins)، قابلیت‌هایی را به آن اضافه می‌کنند که از طریق سایر پلتفرم‌های مختلف نیز در دسترس هستند. این افزونه‌ها، از ابزارهای سئو گرفته تا افزونه‌های امنیتی و نظیر آن‌ها، امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین، برای توسعه دهندگان نیز، افزونه‌ها امکانات بسیاری را فراهم می‌کنند که از آن جمله می‌توان به افزایش قابلیت سفارشی‌سازی و ایجاد یک وب سایت خاص و منحصرتر به نظر می‌رسد. افزونه‌ها نیز به صورت رایگان و پولی در دسترس هستند.

قالب‌ها: قالب‌ها (Templates)، کدهایی هستند که در پشت پوسته‌ها قرار دارند و به طور معمول برای نمایش محتوای وب سایت استفاده می‌شوند. این قالب‌ها در واقع، قالب‌های صفحات و مطالب وب سایت شما هستند و شامل کد HTML، CSS و PHP می‌شوند.

میزبانی وب: شما می‌توانید وب سایت خود را روی سرویس‌های میزبانی وبی نصب کنید و از امکانات و سرعت آنها بهره مند شوید. این سرویس‌ها از میزبانی رایگان گرفته تا سرویس‌های پولی با امکانات بسیار پیشرفته قابل دسترسی هستند.

توسعه دهندگان : برای توسعه دهندگان نیز اکوسیستم به عنوان یک پلتفرم مناسب برای ایجاد وب سایت‌های حرفه‌ای شناخته شده است. این اکوسیستم شامل آموزش‌ها، فروم‌ها، پلاگین‌های توسعه و ابزارهای مفید دیگری است که توسعه دهندگان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

به طور کلی، اکوسیستم برای افرادی که به دنبال ساخت یک وب سایت حرفه‌ای هستند، امکانات بسیاری را فراهم می‌کند. این اکوسیستم به طور مداوم توسط جامعه  آن توسعه داده می‌شود و در حال بهبود و ارتقاء است.

قابلیت‌های آن چیست و در کجاها کاربرد دارد؟

وردپرس

 و قابلیت‌های فراوانی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، برای بسیاری از نوع وب سایت‌ها به عنوان یک پلتفرم مناسب شناخته می‌شود. برخی از نوع وب سایت‌هایی که با آن می‌توان ساخت عبارتند از:

وبلاگ‌ها: ابتدا برای ساخت وبلاگ‌ها طراحی شده بود و هنوز هم یکی از بهترین پلتفرم‌هایی برای راه‌اندازی وبلاگ‌های شخصی یا حرفه‌ای است. وردپرس به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد وبلاگ‌ها شناخته می‌شود. بسیاری از وبلاگ‌های مشهور از وردپرس استفاده می‌کنند. برای مثال بخش بلاگ سایت بیاموزید هم با وردپرس ایجاد شده است.

سایت‌های شرکتی: با استفاده از آن می‌توانید سایت شرکتی خود را راه‌اندازی کنید و اطلاعات کسب و کار خود را به کاربران ارائه دهید.

فروشگاه آنلاین: از طریق افزونه‌های مختلف، می‌توانید یک فروشگاه آنلاین با آن بسازید. مانند بسیاری از فروشگاه‌های آنلاینی که همه روزه از آنها خرید می‌کنید. برای اینکار یک افزونه جامع با عنوان ووکامرس استفاده می‌شود که خودش دارای چندین افزونه جانبی و کاربردی می‌باشد. همچنین به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از افزونه‌های فروشگاهی، یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای را راه‌اندازی کنید.

سایت‌های خبری و مجلات آنلاین: امکانات ارائه شده در آن، به شما اجازه می‌دهد که یک سایت خبری یا مجله آنلاین را راه‌اندازی کنید و مطالب خود را به صورت روزانه منتشر کنید. مانند وب سایت بیاموزید. با استفاده از افزونه‌های مناسب می‌توانید یک سایت خبری حرفه‌ای را با وی طراحی کنید.

سایت‌های آموزشی: با استفاده از قابلیت‌های آموزشی ، می‌توانید یک سایت آموزشی راه‌اندازی کنید و به کاربران خود آموزش‌های مختلفی ارائه دهید.

سایت‌های شخصی: با آن می‌توانید یک سایت شخصی یا رزومه‌ی آنلاین خود را به سادگی بسازید. مانند وب سایت شخصی نویسنده این مقاله، امین بهرامی نژاد. با این سیستم می‌توانید یک سایت شخصی یا رزومه‌ی آنلاین خود را به سادگی بسازید.

سایت‌های دولتی و آموزشی: بسیاری از دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی از آن برای طراحی وب سایت‌های خود استفاده می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از افزونه‌های شبکه اجتماعی، می‌توانید یک شبکه اجتماعی را با وی بسازید.

سایت‌های عکاسی و گالری: با آن می‌توانید یک سایت عکاسی یا گالری تصاویر حرفه‌ای را ایجاد کنید.

به طور کلی می‌توانید سایت‌های خبری، فروشگاه‌های آنلاین، سایت‌های دولتی و آموزشی، و حتی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. 

با انتخاب قالب و افزونه‌های مناسب می‌توانید وب سایت خود را به صورت کامل و بهترین شکل ممکن طراحی و مدیریت کنید. از آنجایی که به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا با محتوای قابل تغییر و پویا محسوب می‌شود، انواع و اقسام سایت‌ها و کاربردهای مختلف آن محدودیتی ندارند.

اگر بخواهیم مثالی از وب سایت‌های معروف داشته باشیم:

به عنوان مثال، سایت‌های مشهوری مانند The New Yorker و Time Magazine از آن استفاده می‌کنند. همچنین سایت‌هایی مانند TechCrunch و BBC America نیز از استفاده می‌کنند.

The Walt Disney Company Blog: یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های سرگرمی دنیا، والت دیزنی، از وی برای راه اندازی و نگهداری بلاگ رسمی خود استفاده می‌کند.

BBC America: شبکه بی‌بی‌سی آمریکا نیز از آن به عنوان پلتفرم سایت خود استفاده می‌کند.

Sony Music: شرکت سونی موزیک، که یکی از بزرگترین ناشران موسیقی جهان است، از این سیستم برای ارائه وب سایت خود استفاده می‌کند.

The Rolling Stones: گروه موسیقی The Rolling Stones نیز از آن برای ارائه وب سایت خود استفاده می‌کند.

Microsoft News Center: شرکت مایکروسافت نیز از آن به عنوان پلتفرم خبری خود استفاده می‌کند.

The New Yorker: مجله The New Yorker نیز از آن برای راه اندازی و نگهداری سایت خود استفاده می‌کند.

The White House: وب سایت رسمی کاخ سفید نیز با آن ایجاد شده است.

TechCrunch: سایت خبری فناوری TechCrunch نیز از آن به عنوان پلتفرم خود استفاده می‌کند.

Time Inc.: شرکت مالک مجلات معروفی مانند Time, Sports Illustrated و Fortune نیز از آن برای سایت‌های خود استفاده می‌کند.

TED Blog: بلاگ رسمی سازمان TED نیز با آن ایجاد شده است.

 این سیستم و بیش از 58 هزار افزونه وردپرس ممکن است منظور شما متفاوت باشد. در هر صورت، برای دسترسی به اطلاعات و جزئیات قالب‌ها و افزونه‌های مختلف، می‌توانید به وبسایت رسمی وردپرس به آدرس wordpress.org مراجعه کنید.

قابلیت‌های  آن چگونه قابل استفاده هستند؟

وردپرس

با استفاده از قابلیت‌های سایت وردپرس، می‌توانید قالب‌ها و افزونه‌های مختلف را جستجو کنید، آن‌ها را دانلود کنید و از طریق پنل مدیریت وردپرس، آن‌ها را نصب و فعال کنید. همچنین، در این وبسایت می‌توانید امتیازات کاربران و نظرات آن‌ها را در مورد قالب‌ها و افزونه‌ها بخوانید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

لازم به ذکر است که برای دسترسی به بیشترین و بهترین قالب‌ها و افزونه‌ها، معمولاً بهتر است از فروشگاه‌های آنلاین قالب وردپرس مانند ThemeForest و یا CodeCanyon استفاده کنید.

 

به طور کلی، اکثر قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس به صورت رایگان در دسترس هستند، اما برای دسترسی به قابلیت‌های بیشتر و پشتیبانی بهتر، معمولاً باید هزینه‌ای پرداخت کرد. همچنین، قابلیت سفارشی‌سازی و تنظیمات متفاوتی در این قالب‌ها و افزونه‌ها وجود دارد که ممکن است در دسترس نباشد.

 

به عنوان مثال، برخی از قالب‌های وردپرس معروف شامل Divi، Astra و …

برای دسترسی به قالب‌های وردپرس چند راه وجود دارد.

  1. مراجعه به وب سایت خود وردپرس و جستجو در مخزن آن
  2. مراجعه به مارکت‌های خارجی مانند ThemeForest و خرید دلاری قالب‌ها
  3. مراجعه به مارکت‌های معتبر ایرانی

 

در این سایت‌ها و فروشگاه‌ها، می‌توانید بیش از 10 هزار قالب و بیش از 50 هزار افزونه وردپرس را پیدا کنید که همگی به زبان‌های مختلفی مانند PHP، HTML، CSS و جاوا اسکریپت نوشته شده‌اند. 

این قالب‌ها و افزونه‌ها به صورت متن باز و بسته نرم‌افزاری ارائه می‌شوند و توسط توسعه‌دهندگان مستقل یا شرکت‌هایی مانند Automatic، Elegant Themes، StudioPress و WooThemes ایجاد شده‌اند.

 

همه چیز درباره قالب‌های وردپرس را بدانید

وردپرس

قالب‌های وردپرس حاوی چندین فایل برنامه نویسی شده است که با نصب و فعال سازی آن ظاهر وب سایت شما دقیقا شبیه به طراحی مورد نظر شما می‌شود.

یعنی کسی که می‌خواهد یک وب سایت طراحی کند، می‌تواند به راحتی از قالب‌های بیشمار و حرفه‌ای وردپرس که مناسب سازی شده و برای سئو مناسب هستند استفاده کند و یا از توسعه دهنده‌های وردپرس بخواهد برای وی قالب شخصی طراحی کنند.

امکانات قالب‌های آماده آنقدر زیاد است که شما بدون نیاز به هیچ دانشی می‌توانید یک وب سایت بسیار قدرتمند، زیبا و استاندارد داشته باشید و با کمی تلاش به بالاترین جایگاه‌های سرچ گوگل برسید.

 

توصیه می‌شود قبل از نصب هر قالب یا افزونه، آن‌ها را به دقت مطالعه کرده و از منابع معتبر و مورد اعتماد دانلود و نصب کنید. همچنین، بهتر است بعد از نصب هر قالب یا افزونه، آن‌ها را به‌روزرسانی کنید تا از امنیت و عملکرد بهتری برخوردار شوید.

وردپرس

دسته‌بندی تعریف شده ما از قالب‌های وردپرس

 

 شده‌اند. به طور کلی، دسته بندی قالب‌های وردپرس به شرح زیر است:

 

قالب‌های کسب و کار: قالب‌هایی که برای وب سایت‌های کسب و کار طراحی شده‌اند و امکاناتی مانند فرم تماس با مشتری، قابلیت نمایش محصولات و خدمات، و ابزارهایی برای تبلیغات و بازاریابی دارند. مثال: قالب Avada.

 

قالب‌های فروشگاهی: قالب‌هایی که برای سایت‌های فروشگاهی طراحی شده‌اند و امکاناتی مانند نمایش محصولات، سیستم پرداخت آنلاین، مدیریت سفارشات، و ابزارهایی برای بازاریابی و فروش دارند. مثال: قالب WooCommerce.

 

قالب‌های شرکتی و اداری: قالب‌هایی که برای سایت‌های شرکتی و اداری طراحی شده‌اند و امکاناتی مانند نمایش اخبار، اطلاعات درباره شرکت، فرم تماس با ما، و ابزارهایی برای ارتباط با مشتریان و کاربران دارند. مثال: قالب Corporate, Divi, Avada و …

 

قالب‌های شخصی: قالب‌هایی که برای سایت‌های شخصی و وبلاگ‌های شخصی طراحی شده‌اند و امکاناتی مانند نمایش مطالب وبلاگ، گالری تصاویر، و ابزارهایی برای اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی دارند. مثال: قالب Blog Way.

 

قالب‌های خبری و رسانه‌ای: قالب‌هایی که برای سایت‌های خبری و رسانه‌ای طراحی شده‌اند و امکاناتی مانند نمایش مطالب و اخبار، گالری تصاویرو … مثل قالب جنه، صحیفه و …

 اساس قالب‌های وردپرس در مارکت‌ها به صورت زیر است:

 

قالب های بلاگ: این قالب‌ها برای وبلاگ‌نویسی شخصی و کسب درآمد از طریق تبلیغات استفاده می شوند.

 

قالب های شرکتی: این قالب ها برای شرکت‌ها و سازمان ها استفاده می شوند و بیشتر شامل اطلاعات شرکت، محصولات و خدمات آن ها است.

 

قالب های فروشگاهی: این قالب ها برای سایت های فروشگاهی و تجاری استفاده می شوند و شامل امکاناتی مانند مدیریت محصولات، پرداخت آنلاین و مدیریت سفارشات می باشد.

 

قالب های مجله و خبری: این قالب‌ها برای سایت‌های خبری و مجلات آنلاین استفاده می شوند و بیشتر شامل اخبار، مقالات و گزارش ها هستند.

 

قالب های چند منظوره: این قالب ها برای استفاده گسترده و چند منظوره مناسب هستند و می توانند برای هر نوع سایتی انتخاب شوند.

 

قالب های نمونه کار: این قالب ها برای نمونه کارهای طراحی وب سایت و گرافیک استفاده می شوند و نمونه کارها و پروژه های قبلی را به نمایش می گذارند.

 

قالب های شخصی: این قالب ها برای ساخت وب سایت شخصی و رزومه آنلاین کاربران استفاده می شوند.

 

برای مثال، قالب‌های معروف برای هر دسته بندی عبارتند از:

 

قالب های وبلاگ: Ashe، Astra، Hemingway، Hestia، Rowling

قالب های شرکتی: Avada، The7، BeTheme، Salient، Bridge

 

همه چیز درباره افزونه‌های وردپرس را بدانید

وردپرس

در کنار قالب‌های وردپرس،‌ یکسری افزونه یا پلاگین است که هر کدام برای کار خاصی از پیش برنامه نویسی شده و برای استفاده شما قرار می‌گیرند.

مثلا برای نمایش اسلاید شما به یک افزونه اسلایدر نیاز دارید. یا برای ارسال ایمیل و sms افزونه خاص خودش را دارد.

حتی برای صفحه‌بندی هم افزونه‌های معتبر و متعددی مانند المنتور و ویژوال کامپوزر از پیش طراحی شده که شما را از همه چیز برای داشتن یک وب سایت بی نیاز می‌کند.

 

افزونه‌ها هم دسته‌بندی ارائه خاص خودشان را دارند.

 

 دسته‌بندی‌های رایج افزونه‌های وردپرس عبارتند از:

 

امنیت: افزونه‌هایی که به افزایش امنیت سایت کمک می‌کنند، مانند Wordfence Security و iThemes Security.

 

پیشرفته‌سازی و بهینه‌سازی: افزونه‌هایی که به بهینه‌سازی سایت کمک می‌کنند و بهبود سرعت بارگذاری سایت، مانند WP Fastest Cache و Yoast SEO.

 

آمار و تحلیل: افزونه‌هایی که به شما کمک می‌کنند برای بهترین رصد و نظارت بر روی ترافیک و بازدیدکنندگان سایتتان، مانند Google Analytics Dashboard for WP و Jetpack.

 

شبکه‌های اجتماعی: افزونه‌هایی که به ارتباط با شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند، مانند Shared Counts و Social Pug.

 

فروشگاه‌های آنلاین: افزونه‌هایی که به ایجاد فروشگاه آنلاین کمک می‌کنند، مانند WooCommerce و Easy Digital Downloads.

 

سفارشی سازی: افزونه‌هایی که به شما کمک می‌کنند قالب وردپرس را سفارشی کرده و آن را به نیازهای خاص خود تغییر دهید، مانند Elementor و Visual Composer.

 

فرم سازی: افزونه‌هایی که به ساده‌سازی و سرعت در ساخت فرم‌های تماس با مشتریان کمک می‌کنند، مانند Gravity Forms و WPForms.

 

این لیست تنها چند نمونه از دسته‌بندی‌های مختلف افزونه‌های وردپرس است که عرضه می‌شوند. افزونه‌های بیشماری در هر یک از این دسته‌بندی‌ها وجود دارند و همچنین افزونه‌های دیگری نیز وجود دارند که در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند، مانند افزونه‌های امنیتی، افزونه‌های پشتیبان‌گیری، افزونه‌های آمارگیری و بسیاری دیگر.

 

 مختصرا به هر یک توضیح داده می‌شود:

 

امنیتی: افزونه‌هایی که به افزایش امنیت سایت وردپرس کمک می‌کنند مانند افزونه‌های مدیریت رمز عبور و فایروال.

 

بهینه سازی: افزونه‌هایی که به بهبود عملکرد سایت وردپرس کمک می‌کنند مانند افزونه‌های کش، بهینه‌سازی تصاویر و بهینه‌سازی بارگذاری.

 

فروشگاه ساز: افزونه‌هایی که به تبدیل سایت وردپرس به یک فروشگاه آنلاین کمک می‌کنند.

 

آمار وب سایت: افزونه‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا بازدیدها و آمار سایت خود را پیگیری کنید.

 

افزونه‌های تصویر و ویدئو: افزونه‌هایی که به شما امکان می‌دهند تصاویر را بارگیری، افزودن و ویرایش کنید. به عنوان مثال، افزونه‌های گالری، اسلایدشو و ویرایشگر تصویر.

 

پست و صفحات: افزونه‌هایی که به ویرایش و ایجاد پست و صفحات سایت وردپرس کمک می‌کنند.

 

فرم ساز: افزونه‌هایی که به ساخت فرم های تماس با کاربران کمک می‌کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی: افزونه‌هایی که به افزایش حضور سایت وردپرس در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

 

ایمیل: افزونه‌هایی که به برای ارسال ایمیل و ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.



 افزونه‌های ارتباط با مشتریان: افزونه‌هایی که برای ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات پشتیبانی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

معرفی بهترین افزونه‌های وردپرس به همراه دسته‌بندی کامل

وردپرس

در اینجا ما به بهترین افزونه‌های وردپرس اشاره می‌کنیم تا شما بدون هیچ مشکلی و سوالی بتوانید آنها را نصب و استفاده کنید.

تمام این افزونه‌ها بهترین‌های جهان و ایران هستند و شما دیگر نیازی به تحقیق راجب آنها پیدا نخواهید کرد.

بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس

 

بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس بر اساس محبوبیت و استفاده به شرح زیر است:

 

۱. Wordfence Security

۲. iThemes Security

۳. Sucuri Security

۴. Jetpack Security

۵. All In One WP Security & Firewall

۶. BulletProof Security

۷. MalCare Security

۸. WP fail2ban

۹. Login Lockdown

۱۰. Security Ninja

 

در میان این افزونه‌ها، بر اساس ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها، می‌توان آن‌ها را به دو دسته زیر تقسیم کرد:

 

۱. افزونه‌های وردپرس برای  محافظت از سایت و جلوگیری از نفوذ هکرها:

 

  • Wordfence Security
  • iThemes Security
  • Sucuri Security
  • All In One WP Security & Firewall
  • BulletProof Security
  • MalCare Security
  • Security Ninja
۲. افزونه‌های وردپرس مدیریت و رصد امنیت سایت:

 

  • Jetpack Security
  • WP fail2ban
  • Login Lockdown

همه این افزونه‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که به مدیران سایت کمک می‌کند تا سایت خود را در برابر تهدیدات امنیتی مختلف مانند حملات DDoS، اسپم، نفوذ و… محافظت کنند.

 

بهترین افزونه‌های بهینه سازی وردپرس

 

  • Yoast SEO: بهینه‌سازی سئو و بهتر دیده شدن وب‌سایت در موتورهای جستجویی
  • WPForms: ساخت فرم‌های قابلیت تنظیم جهت جمع‌آوری اطلاعات کاربران
  • Jetpack: بهینه‌سازی عملکرد وردپرس و افزایش امنیت وب‌سایت
  • W3 Total Cache: بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت
  • WP Super Cache: بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت
  • Smush: بهینه‌سازی تصاویر و کاهش حجم آن‌ها
  • WP-Optimize: بهینه‌سازی و پاکسازی پایگاه داده‌های وردپرس
  • AMP for WP: افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت در موبایل با استفاده از AMP
  • Autoptimize: بهینه‌سازی کد و جمع‌آوری و فشرده‌سازی فایل‌های CSS و JS
  • WP-Rocket: بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت
  • Rank Math: بهینه‌سازی سئو و بهتر دیده شدن وب‌سایت در موتورهای جستجویی
  • ShortPixel: بهینه‌سازی تصاویر و کاهش حجم آن‌ها
  • Imagify: بهینه‌سازی تصاویر و کاهش حجم آن‌ها
  • UpdraftPlus: پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات وب‌سایت
  • Broken Link Checker: بررسی و پیدا کردن لینک‌های شکسته در وب‌سایت
  • WP Meta SEO: بهینه‌سازی سئو و بهتر دیده شدن وب‌سایت در موتورهای جستجویی
  • Perfmatters: بهینه‌سازی و کاهش استفاده از منابع سرور وردپرس.

اما اگر بخواهیم بصورت دقیق به این دسته‌بندی نگاه کنیم، بهتر است به این صورت باشد:

 

افزونه‌های بهینه سازی تصاویر وردپرس
  1. Smush – Compression and Optimization (رایگان و پولی)
  2. Imagify – WebP & Image Compression and Optimization (تضمین و توصیه شده)
  3. EWWW Image Optimizer (تضمین و توصیه شده)
  4. ShortPixel Image Optimizer (تضمین و توصیه شده)
  5. Optimole – Image Optimization (رایگان و پولی)
افزونه‌های بهینه سازی کد و سرعت
  1. WP Rocket (پولی)
  2. W3 Total Cache ((رایگان و پولی)
  3. Autoptimize (رایگان و پولی)
  4. WP Fastest Cache (رایگان و پولی)
  5. Perfmatters (رایگان و پولی)
افزونه‌های بهینه سازی دیتابیس
  1. WP-Optimize – Clean, Compress, Cache (رایگان و پولی)
  2. WP Sweep (رایگان)
  3. Advanced Database Cleaner (رایگان)
  4. Optimize Database after Deleting Revisions (رایگان)
  5. WP Reset (رایگان)
افزونه‌های بهینه سازی SEO وردپرس
  1. Yoast SEO (رایگان و پولی) – توصیه دوم ما
  2. All in One SEO Pack (رایگان و پولی)
  3. Rank Math (رایگان و پولی) توصیه اول ما
  4. The SEO Framework (رایگان و پولی)
  5. SEOPress (رایگان و پولی)
افزونه‌های فروشگاه ساز وردپرس

 لیستی از برخی از محبوب ترین افزونه‌های فروشگاه ساز وردپرس به شما ارائه می‌دهم:

 

  1. WooCommerce
  2. Easy Digital Downloads
  3. WP eCommerce
  4. Shopify for WooCommerce
  5. YITH WooCommerce
  6. Jigoshop
  7. MarketPress
  8. Ecwid Ecommerce Shopping Cart
  9. BigCommerce for WordPress
  10. Cart66 Cloud

این افزونه‌ها به ترتیب محبوبیت مرتب شده‌اند.

 

اما برای خود ووکامرس افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارد که باز بر اساس محبوبیت، برای شما آورده شده است.

 

WooCommerce یکی از پرکاربردترین افزونه های فروشگاه ساز برای وردپرس است و برای ساخت فروشگاه های آنلاین استفاده می شود. لیستی از برخی از افزونه های مهم و محبوب WooCommerce به شرح زیر است:

 

  • WooCommerce Product Add-Ons: افزودن قابلیت های سفارشی به محصولات، مانند فیلدهای مختلف، چک باکس ها و بخش های بارگذاری فایل.
  • WooCommerce Subscriptions: افزونه ای برای فروش اشتراک ها، عضویت ها و پرداخت های دوره ای.
  • WooCommerce Memberships: افزونه ای برای فروش عضویت های ویژه و تخفیف هایی برای اعضا.
  • WooCommerce Bookings: افزونه ای برای فروش رزرواسیون برای محصولاتی مانند تورها، ورزشگاه ها، کلاس ها و …
  • WooCommerce Dynamic Pricing: افزونه ای برای تنظیم قیمت های داینامیک برای محصولات، سفارش ها و …
  • WooCommerce Product Bundles: افزونه ای برای فروش محصولات مختلف به صورت یک بسته.
  • WooCommerce Checkout Field Editor: افزونه ای برای سفارشی سازی فیلدهای فرم خرید WooCommerce.
  • WooCommerce Composite Products: افزونه ای برای فروش محصولات ترکیبی، از جمله بسته های هدیه و محصولات سفارشی.
  • WooCommerce One Page Checkout: افزونه ای برای فرآیند خرید سریع و ساده تر با یک صفحه چک اوت.
  • WooCommerce Product Filter: افزونه ای برای اضافه کردن قابلیت های فیلترینگ و مرتب سازی به فروشگاه.
  • WooCommerce Product Table: افزونه ای برای نمایش محصولات به صورت جدولی برای خرید سریع تر.
  • WooCommerce Waitlist: افزونه ای برای اطلاع رسانی به کاربران هنگامی که محصولاتی که درخواست کرده اند موجود شده اند.a
  • WooCommerce Product Addons: این افزونه به کاربران اجازه می دهد تا به محصولات ووکامرس خود بخش های اضافی، مانند جعبه انتخاب، باکس متن، چک باکس ها و بیشتر اضافه کنند.
  • WooCommerce Subscriptions: با استفاده از این افزونه، کاربران می توانند سرویس های اشتراکی را برای محصولات خود ایجاد کنند، از جمله اشتراک های ماهانه، سالانه و یا به صورت سفارشی.
  • WooCommerce Bookings: با این افزونه، کاربران می توانند برای محصولات خود، جلسات، کلاس ها و وقت های دیگر را برای رزرو ارائه دهند.
  • WooCommerce Points and Rewards: این افزونه به کاربران این امکان را می دهد تا امتیازاتی را برای خرید محصولات در فروشگاه خود کسب کنند و از آنها برای تخفیف ها و جایزه های دیگر استفاده کنند.
  • WooCommerce Social Login: با استفاده از این افزونه، کاربران می توانند با حساب های شبکه های اجتماعی خود به فروشگاه شما ورود کنند، به عنوان مثال با استفاده از حساب فیسبوک یا توییتر خود.
  • WooCommerce Product Feed: این افزونه به شما این امکان را می دهد که فید محصولات ووکامرس خود را برای استفاده در تبلیغات درون شبکه ای مانند فیسبوک، گوگل، اینستاگرام و غیره، به صورت خودکار ایجاد کنید.
  • WooCommerce Multilingual: با استفاده از این افزونه، شما می توانید فروشگاه خود را به زبان های مختلف ترجمه کنید.
  • WooCommerce Dynamic Pricing & Discounts: این افزونه به کاربران این امکان را می دهد تا برای محصولات خود، تخفیف های دینامیک و قیمت گذاری را ایجاد کنند. 
افزونه‌های  آمار وب سایت وردپرس

 

 اطلاعات مرتبط با ترافیک وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از دسته بندی های رایج برای افزونه های آمار وب سایت شامل موارد زیر می شوند:

 

  • افزونه های آنالیز وب سایت: افزونه هایی که برای بررسی و تجزیه و تحلیل داده های ترافیک وب سایت به کار می‌روند.
  • افزونه های ثبت وضعیت سایت: افزونه هایی که وضعیت سایت و پایش آن را مانند پایش وضعیت سرور و کنترل پنل ها به شما نمایش می‌دهند.
  • افزونه های نمایش آمار: افزونه هایی که برای نمایش اطلاعات ترافیکی وب سایت به شما در داخل داشبورد وردپرس یا بر روی صفحات وب سایت از آن ها استفاده می‌شود.
  • افزونه های ارائه گزارش: افزونه هایی که گزارش های ترافیکی وب سایت را به شما ارائه می دهند تا بتوانید از آن ها برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.
  • افزونه های SEO: افزونه هایی که به بهبود سئو وب سایت کمک می کنند و اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی، لینک ها، تگ ها و ساختار صفحات را مدیریت می کنند.
بعضی از افزونه های محبوب آمار وب سایت

بعضی از افزونه های محبوب آمار وب سایت برای وردپرس شامل موارد زیر هستند:

 

  • Google Analytics for WordPress: این افزونه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از ابزار تحلیل وب گوگل وبسایت خود را پیگیری کنید.
  • MonsterInsights: یکی دیگر از افزونه‌های تحلیل وب که به شما امکان می‌دهد تا با سادگی و به راحتی نظارت بر آمار وب سایت خود را به دست آورید.
  • Jetpack: این افزونه به شما امکان می‌دهد تا برخی از ابزارهای آماری مانند بازدیدکنندگان آنلاین و تعداد بازدید صفحات را مشاهده کنید.
  • WP Statistics: این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهایی مانند گزارش‌های جامع و روزانه آمار وب سایت خود را بررسی کنید.
  • Clicky Analytics: این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزار تحلیل وب Clicky به راحتی و سریعاً به آمار وب سایت خود دسترسی پیدا کنید.
  • Analytify: این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از Google Analytics به راحتی و به سادگی بازدیدکنندگان، بازدیدها، و درآمدها را بررسی کنید.
  • Piwik: یکی از محبوب ترین افزونه‌های آمار وب با قابلیت‌های کامل و بسیار حرفه‌ای برای پیگیری کاربران، صفحات، بازدیدها و…
  • WP Power Stats: این افزونه به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ابزارهای آماری مختلف به راحتی بازدیدکنندگان و بازدیدهای سایت خود را بررسی کنید.
  • StatCounter: یک افزونه آمارگیر وب سایت است که امکان رصد و تحلیل ترافیک وب سایت را فراهم می‌کند. این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات مفیدی از جمله تعداد بازدید کنندگان، صفحات بازدید شده، موقعیت جغرافیایی و نوع دستگاه‌هایی که کاربران از آن استفاده می‌کنند را دریافت کنید.
افزونه‌های تصویر و ویدئو وردپرس

این افزونه‌ها کار تصویر را برای سایت شما انجام میدهند که شامل موارد محبوب زیر هستند:

 

  • Envira Gallery: افزونه‌ای برای ایجاد گالری‌های تصویری با طراحی زیبا، قابلیت سفارشی‌سازی و بارگذاری سریع تصاویر.
  • Jetpack : یک افزونه کامل با بیش از ۳۵ قابلیت متنوع از جمله ابزار‌های بهینه‌سازی وب سایت، نمایشگر بصری و تحلیل‌گر آمار بازدیدکنندگان و …
  • Slider Revolution: یکی از بهترین و کامل‌ترین افزونه‌های ساخت اسلایدرهای تصویری با طراحی حرفه‌ای و قابلیت سفارشی‌سازی بالا.
  • Ultimate Addons for Gutenberg: یک افزونه با بیش از ۲۰۰ بلوک سازگار با ویرایشگر گوتنبرگ برای ایجاد طرح‌های بصری زیبا بدون نیاز به کد نویسی.

این افزونه‌ها کار ویدئو و صدا را برای سایت شما انجام میدهند که شامل موارد محبوب زیر هستند:

 

  • WP Video Lightbox: یک افزونه سبک برای وردپرس که به شما امکان می دهد ویدئو های خود را در یک پنجره منبع باز در سایت خود نمایش دهید.
  • Video Gallery: یک افزونه پیشرفته و قدرتمند برای ساخت ویدئو گالری برای سایت وردپرس شماست. این افزونه امکاناتی از قبیل سفارشی سازی طرح بندی ویدئو، محافظت از ویدیوهای خود در برابر دزدی، پخش ویدئو در فرمت های مختلف و غیره را فراهم می کند.
  • Smart Video Gallery: یک افزونه قدرتمند برای ساخت ویدئو گالری برای وردپرس است که به شما امکان می دهد ویدئوهای خود را با یک طراحی شیک و جذاب در سایت خود نمایش دهید.
  • Envira Gallery: یکی از بهترین افزونه های گالری برای وردپرس که از قابلیت ساخت گالری تصویری و ویدئویی پشتیبانی می کند. این افزونه قابلیت ارسال تصاویر از گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها را نیز دارد.
  • Video Embed & Thumbnail Generator: یک افزونه کارآمد که به شما اجازه می دهد تا ویدئوهای خود را به راحتی در سایت خود تعبیه کنید. این افزونه امکان تولید تصاویر با کیفیت برای نمایش بندانگشتی ویدئوهای شما را نیز فراهم می کند.
  • Easy Video Player: یک افزونه وردپرس است که به شما این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای خود را به سادگی در وب سایت خود نمایش دهید. با استفاده از این افزونه می‌توانید ویدئوهای خود را به صفحات وردپرسی، پست‌ها، صفحات ووکامرس و هر قسمت دیگری از سایت اضافه کنید. همچنین امکان نمایش تبلیغات پیش از پخش ویدئو و محافظت از ویدئوهای خود با استفاده از واترمارک نیز وجود دارد.

 

افزونه‌های پست و صفحه ساز وردپرس

این افزونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون داشتن هیچ دانش فنی و دردسر کد نویسی و طراحی، بتوانید به راحتی هر آنچه را که از ظاهر سایت خود در ذهن دارید را با چند کلیک به راحتی اجرا کرده و لذت ببرید.

 

در اینجا محبوب‌ترین آنها را لیست می‌کنیم:

 

  • Elementor: یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس است که به کمک آن می‌توان صفحات وب وردپرس خود را با یک رابط کاربری بصری آسان طراحی کرد.
  • Visual Composer: از  مبحبوب‌ترین افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس است که به کمک آن می‌توان صفحات وب وردپرس خود را با یک رابط کاربری بصری آسان طراحی کرد. قبل از المنتور این افزونه رتبه 1 را داشت.
  • Beaver Builder: یکی دیگر از صفحه ساز های محبوب و قدرتمند وردپرس است که دارای رابط کاربری آسان و ابزارهای بسیاری برای طراحی صفحات مختلف است.
  • Divi: این افزونه نیز مانند دو افزونه قبلی یک صفحه‌ساز وردپرس است که به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی صفحات زیبا و حرفه‌ای را طراحی کنند.
  • WPBakery Page Builder: قدرتمندترین افزونه صفحه‌ساز وردپرسی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحات وب خود را به راحتی با کشیدن و رها کردن ابزارها طراحی کنند.
  • Gutenberg: یک افزونه رسمی وردپرس است که به تازگی اضافه شده و به کمک آن می‌توان به راحتی صفحات وب وردپرس را طراحی کرد.

با استفاده از این افزونه‌ها، کاربران می‌توانند به راحتی صفحات وب زیبا و حرفه‌ای برای وب‌سایت خود طراحی کنند. این افزونه‌ها دارای امکانات و قابلیت‌های مختلفی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی محتوای خود را به نحو احسنت به نمایش بگذارند. این افزونه‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند ویرایشگر ویژوال، ساختار بندی صفحات قابل تنظیم، پشتیبانی از تم‌های سفارشی، تنظیمات سئو و بسیاری قابلیت‌های دیگر هستند که کاربران وردپرس می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

افزونه‌های فرم ساز تماس وردپرس

 

این افزونه‌های بسیار محبوب به شما امکان این را میدهند تا هر نوع فرمی با هر نوع خروجی مانند تماس، پرداخت، سفارش، ثبت‌نام و … در سر دارید را بدون نیاز به هیچ دانش و دردسری ایجاد کنید. برای هر یک از این افزونه‌ها، افزونه‌های جانبی زیادی مانند درگاه‌های پرداخت ریالی و … وجود دارد.

 

 افزونه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید به شرح زیر هستند:

 

  • WPForms: افزونه‌ای بسیار محبوب و سبک برای ساخت فرم‌های تماس، فرم‌های سفارش و فرم‌های عضویت با استفاده از یک سازنده فرم کشیدن و رها کردن.
  • Gravity Forms: یکی دیگر از افزونه‌های معروف و با سابقه برای ساخت فرم‌های تماس، فرم‌های عضویت و سایر فرم‌های سفارشی. این افزونه قابلیت‌های پیشرفته‌تری در مقایسه با بسیاری از افزونه‌های مشابه دارد.
  • Contact Form 7: یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین افزونه‌های فرم تماس برای وردپرس. این افزونه بسیار سبک است و به سادگی اجازه می‌دهد تا فرم‌های مختلفی را با قابلیت‌های پایه بسازید.
  • Ninja Forms: افزونه‌ای ساده و قدرتمند که به شما اجازه می‌دهد به راحتی فرم‌های تماس پویا و سفارشی را ایجاد کنید. این افزونه قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای ساخت فرم‌های پویا و تعاملی دارد.
  • Jetpack Contact Form: افزونه‌ای بسیار سبک و قدرتمند که شامل یک فرم تماس ساده و زیبا است. این افزونه توسط تیم وردپرس ایجاد شده است و همراه با مجموعه‌ای از ابزارهای مفید دیگر نظیر مدیریت آمار وردپرس ارائه می‌شود.
  • Pirate Forms: افزونه‌ای کاربردی که به شما اجازه می‌دهد فرم‌های تماس زیبا و سفارشی برای سایت خود ایجاد کنید.
افزونه شبکه های اجتماعی وردپرس

 

خوب حتما. این‌ها لیستی از چند افزونه برای شبکه‌های اجتماعی در وردپرس هستند:

 

  • Jetpack: به عنوان یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی در وردپرس، Jetpack به شما کمک می‌کند تا دکمه‌های به اشتراک‌گذاری را برای اکثر شبکه‌های اجتماعی فعال کنید.
  • Shared Counts: این افزونه به شما امکان می‌دهد تا دکمه‌های به اشتراک‌گذاری سفارشی را در قسمت‌های مختلف وب‌سایتتان نمایش دهید.
  • Social Pug: این افزونه به شما امکان می‌دهد دکمه‌های به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را برای بیشتر شبکه‌های معروف، از جمله Facebook، Twitter، LinkedIn و Pinterest فعال کنید.
  •  Mashshare: این افزونه به شما امکان می‌دهد دکمه‌های به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را به طوری سفارشی در وب‌سایت خود نمایش دهید. با استفاده از Mashshare، می‌توانید محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • Social Warfare: این افزونه دکمه‌های به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را با سبکی زیبا و شخصی‌سازی‌پذیر نمایش می‌دهد.
  • Easy Social Share Buttons: این افزونه به شما امکان می‌دهد دکمه‌های به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی را با طرح‌بندی‌های مختلف و چند زبانه نمایش دهید.
  • Social Icons Widget by WPZoom یک افزونه رایگان برای وردپرس است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌شان را به صفحات وب سایت خود اضافه کنند. این افزونه شامل بیش از 50 آیکون شبکه‌های اجتماعی مختلف است و قابلیت شخصی‌سازی و تنظیمات مختلفی دارد. همچنین این افزونه با سایر افزونه‌ها و قالب‌های وردپرس سازگاری دارد و می‌تواند به راحتی به وب سایت شما اضافه شود.
افزونه های ایمیل وردپرس

 

  • Mailchimp for WordPress: این افزونه به شما کمک می کند فرم های خبرنامه، ایمیل های شخصی شده و یا فرم های تماس با مشتری را به سادگی ایجاد کنید و با اکانت میل چیمپ خودتان ارتباط برقرار کنید.
  • Sendinblue: این افزونه به شما اجازه می دهد که یک خبرنامه طراحی کنید و به سرعت و آسانی به مشتریان خودتان ایمیل ارسال کنید. همچنین با استفاده از این افزونه، می توانید فرم های تماس با مشتری و فرم های خبرنامه خود را ایجاد کنید.
  • OptinMonster: این افزونه به شما اجازه می دهد تا به کاربران خود ایمیل های شخصی شده ارسال کنید. همچنین با استفاده از OptinMonster، می توانید فرم های تماس با مشتریان، فرم های خبرنامه و پیام های اعلانیه ایجاد کنید.
  • Constant Contact: این افزونه به شما اجازه می دهد تا با سرعت و آسانی خبرنامه های خود را طراحی و ارسال کنید. شما می توانید ایمیل های شخصی شده را به راحتی در قالب فرم های تماس با مشتریان و یا فرم های خبرنامه ارسال کنید.
  • MailPoet: یک افزونه ایمیل مارکتینگ برای وردپرس است که به شما امکان می دهد خبرنامه هایی با طراحی زیبا و حرفه ای برای مخاطبانتان ایجاد کنید و ایمیل های خودکاری را برای مخاطبانتان ارسال کنید. همچنین با این افزونه می توانید فرم های عضویت و تماس را بسازید و ایمیل های خود را از طریق SMTP و یا API های سرویس های ارسال ایمیل ارسال کنید.
 افزونه‌های ارتباط با مشتریان و CRM: 

 

افزونه‌های ارتباط با مشتریان یا کاستومر سرویس، به کاربران وب‌سایت کمک می‌کنند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند، سوالات آن‌ها را پاسخ دهند و به مشکلاتشان رسیدگی کنند. برخی از محبوبترین افزونه‌های ارتباط با مشتریان برای وردپرس عبارتند از:

 

  • WPForms: یک افزونه فرم ساز ساده و کاربردی که به کاربران اجازه می‌دهد تا فرم‌های ارتباطی، نظرسنجی‌ها، فرم های ثبت نام و غیره را با سهولت بسازند.
  • LiveChat: یک افزونه چت آنلاین که به کاربران امکان مکالمه آنلاین با مشتریان و وب سایت بازدیدکنندگان را می‌دهد.
  • Zendesk Chat: یک افزونه چت آنلاین کامل که امکاناتی همچون پشتیبانی چند زبانه، بات، پیام‌های خودکار و غیره را داراست.
  • HubSpot: یک سیستم کامل برای مدیریت روابط با مشتریان که شامل ابزارهایی همچون چت، فرم‌های تماس، ایمیل‌ها و غیره است.
  • Contact Form 7: یک افزونه فرم تماس ساده و قابل تنظیم که به کاربران امکان می‌دهد فرم تماسی برای وب سایت خود ایجاد کنند.
  • Gravity Forms: یک افزونه فرم ساز کامل با امکانات متنوعی مانند فیلدهای پیشرفته، پرداخت آنلاین و پشتیبانی از چند زبانه است.

برخی از این افزونه‌ها را در قسمت فرم‌ساز هم مشاهده کرده بودید.

 

به طور کلی، این افزونه‌ها به مدیران وب‌سایت کمک می‌کنند تا به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشند، پشتیبانی کنند و بتوانید کارهای مربوط به آنها را به راحتی مدیریت کرده و گزارشات لازم را ایجاد کنند.

 

با استفاده از این افزونه‌ها، شما می‌توانید فرم تماس وب سایت خود را بهبود دهید، پشتیبانی آنلاین برای مشتریان خود فراهم کنید، سوالات متداول را در صفحه پرسش و پاسخ خود جمع آوری کنید، و به وسیله قابلیت چت آنلاین، مستقیما با مشتریان خود در ارتباط باشید.

 

به عنوان مثال، افزونه WPForms یکی از بهترین افزونه‌های فرم تماس برای وردپرس است که اجازه می‌دهد تا به راحتی فرم‌های تماس با مشتریان را ایجاد کنید. همچنین افزونه Live Chat نیز یکی از بهترین افزونه‌های چت آنلاین برای وردپرس است که به شما امکان مستقیم ارتباط با مشتریانتان را می‌دهد.

 

افزونه‌های دیگری مانند HubSpot All-In-One Marketing و Zendesk Chat نیز می‌توانند به شما در ارتباط با مشتریان کمک کنند و بهبودی در تجربه کاربری وب سایت شما ایجاد کنند.

 

 

 

نتیجه گیری از وردپرس

وردپرس

سایت های حرفه ای بدون نیاز به دانش برنامه نویسی طراحی و اجرا شوند. چندین ویژگی مثبت و مزیت این سیستم عبارتند از:

  1.  رایگان: وردپرس به صورت رایگان در دسترس است و هر کسی می تواند از آن برای ساخت وب سایت خود استفاده کند.
  2. سادگی استفاده: وردپرس بسیار ساده و قابل فهم است و به کاربران حرفه ای و مبتدی کمک می کند تا به راحتی با آن کار کنند.
  3. ویرایشگر محتوا: وردپرس یک ویرایشگر محتوا دارد که به شما اجازه می دهد تا محتوای وب سایت خود را به سرعت و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی ویرایش کنید.
  4.  پشتیبانی از طرح های قالب: وردپرس به شما اجازه می دهد تا طرح هایی را که توسط طراحان حرفه ای ایجاد شده اند را در وب سایت خود استفاده کنید. همچنین می توانید قالب های خود را ایجاد و سفارشی کنید.
  5. پلاگین ها: وردپرس به شما اجازه می دهد تا از پلاگین های متعدد استفاده کنید که وظایف مختلفی را برای شما انجام می دهند. از جمله پشتیبانی از SEO، ترجمه، فرم تماس، آمار وب سایت و غیره.
  6. امنیت: وردپرس به شما ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کنید.
  7. پشتیبانی از SEO: وردپرس به شما ابزارهای بسیار مفید و درجه یکی ارائه می‌کند تا بتوانید به راحتی وب سایت خود را سئو کرده و در بهترین جایگاه‌های سرچ گوگل قرار بگیرید که این امر باعث می‌شود تا بتوانید بهترین درآمد لازم را از وب سایت خود دریافت کنید و یا در بالای لیست serp‌ دیده شوید.

مهمترین عامل برای استفاده از وردپرس امنیت بسیار بالای آن است.

 باشد، ممکن است به مشکل بخورید. با این حال، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب و پایدار است که امکانات امنیتی قابل توجهی دارد، از جمله:

  1. رمزنگاری: وردپرس از رمزنگاری SSL برای محافظت از اطلاعات حساس در طول ارتباط با سایت استفاده می کند.
  2. به روزرسانی مداوم: تیم وردپرس به دوباره‌سازی امنیتی برای افزونه ها و پوسته های وردپرسی بصورت منظم مشغول هستند.
  3. امنیت سرور: وردپرس تلاش می کند امنیت سرورهای وب سایت‌ها را تضمین کند.
  4.  افزونه های امنیتی: برای بهبود امنیت وردپرس می توان از افزونه های امنیتی مانند Wordfence و iThemes Security استفاده کرد.
  5. کنترل دسترسی: وردپرس امکاناتی برای مدیریت دسترسی کاربران به وب سایت شما دارد، از جمله نقش ها و مجوزهای مختلف که به کاربران کمترین دسترسی ممکن را می‌دهند.
  6. پشتیبانی از کدهای امن: وردپرس از کدهای امن و ارزشمند استفاده می کند تا به حملات رایج مانند تزریق SQL، حملات XSS و سایر نوع حملات بپاید.

به طور کلی، وردپرس به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوای وب، بسیاری از ویژگی های امنیتی مورد نیاز را داراست. با این حال، باید همیشه از روش هایی مانند رمزنگاری، رمزهای قوی، به روزرسانی‌‌های مرتب استفاده کنید تا سایت شما امن باشد.

شاخص‌های عملکرد کلیدی KPI‌ وردپرس

به طور کلی KPI (Key Performance Indicators) یعنی شاخص‌های عملکرد کلیدی هستند که برای اندازه گیری و بررسی عملکرد وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر، تعدادی از این شاخص‌های عملکردی وردپرس آمده است:

تعداد بازدید کنندگان: تعداد کل بازدیدها و نوید های سفارشی را نشان می دهد.

میزان بازگشت بازدید کنندگان: نشان می دهد که چه مقدار از بازدیدکنندگان مجددا به سایت شما بازگشته اند.

نرخ تبدیل: نشان می دهد که چه مقدار از بازدیدکنندگان تبدیل به مشتریان شما شده اند.

زمان متوسط بارگذاری صفحه: نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا صفحه های وب شما بارگذاری شوند.

نرخ خرید مجدد: نشان می دهد که چه مقدار از مشتریان شما مجددا محصولات شما را خریداری کرده اند.

میزان سود و زیان: نشان می دهد که وضعیت مالی وردپرس شما چگونه است.

رتبه گوگل: نشان می دهد که وردپرس شما در چه مرحله ای از رتبه بندی گوگل قرار دارد.

اینها فقط چند مثال از KPI های وردپرس هستند و با توجه به نیاز ها و شرایط شما، می توانید شاخص های دیگری را برای اندازه گیری و بررسی عملکرد وردپرس انتخاب کنید.

چرا باید وردپرس را نصب و استفاده کنیم؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند و محبوب است که برای ساخت وب‌سایت‌هایی با طراحی زیبا و کاربر پسند، بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی بسیار مناسب است. با وردپرس می‌توانید وب‌سایتی با امکانات بسیاری مانند فروشگاه آنلاین، بلاگ، فرم تماس، گالری تصاویر و ویدئو، صفحات اختصاصی و… ایجاد کنید.

نصب و استفاده از وردپرس بسیار ساده و رایگان است و همچنین به شما امکان اضافه کردن پلاگین‌ها و قالب‌های مختلف را به سایتتان می‌دهد. با وردپرس می‌توانید به راحتی سئو و بهینه‌سازی سایت خود را انجام داده و با استفاده از افزونه‌های مختلف، کاربران و مشتریان خود را افزایش دهید.

با نصب وردپرس، شما به راحتی می‌توانید وب‌سایتی شخصی، تجاری، شرکتی و یا حتی وبلاگ شخصی خود را ایجاد کنید. پس اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را بهبود بخشید و بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب کنید، حتما با وردپرس آشنا شوید و از امکانات بی‌نظیر آن استفاده کنید.

در مقالات بعدی سعی می‌کنیم بصورت کاملا دقیق و تخصصی تمام آنچه را که می‌توانیم از وردپرس داشته باشیم را بررسی کنیم.

دکمه بازگشت به بالا