عسل مانوکا

عسل مانوکا چیست و چه خواصی دارد؟

عسل مانوکا، با خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضدآلرژی خود، به عنوان یکی از محصولات طبیعی محبوب برای بهبود سلامتی شناخته شده است. در این مقاله، خواص عسل مانوکا برای بهبود سلامت دستگاه گوارش، درمان زخم و سوختگی، بهداشت دهان و دندان، بهبود پوست و تسکین درد بررسی شده است. با این حال، برای تجویز درمان یا تشخیص بیماری، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

عسل مانوکا نوعی عسل بسیار با ارزش است که از طریق زنبورها درخت مانوکا در نیوزیلند تولید می‌شود. عسل یکی از سوپرفودهای مشهور است که نه تنها طعم شیرینی را به بسیاری از دستور العمل‌ها اضافه می‌کند، بلکه برای درمان طبیعی بیماری‌ها و نیز درمان‌های زیبایی طبیعی توصیه می‌شود. عسل مانوکا به دلیل سیستم امتیازبندی فاکتور منحصر به فرد مانوکا (UMF) برای خواص ضد باکتریایی، بهتر از سایر انواع عسل شناخته شده است.

فهرست مطالب

عسل مانوکا

عسل مانوکا برای سلامتی دستگاه گوارش

شاید شما متوجه شده باشید که نوشیدن یک فنجان چای گرم با کمی عسل می‌تواند معده خشک و ناراحت را آرام کند. در واقع، عسل دارای خواص ضد میکروبی و ضد بیماری است.

عسل مانوکا ممکن است برای افرادی که از افزایش باکتری‌های موجود در روده کوچک (SIBO)، سوختگی معده یا کمبود اسید معده رنج می‌برند، تأثیرات مفیدی داشته باشد. معمولاً عسل مانوکا با یک UMF برابر با ۱۲+ برای کمک به تعادل باکتری‌ها و بهبود التهاب معده توصیه می‌شود.

 

درمان زخم با عسل مانوکا

عسل مانوکا برای درمان انواع زخم و سوختگی

استفاده از عسل مانوکا بر روی زخم باز ممکن است کمک کند تا زخم یا سوختگی از عوامل خارجی که خطر عفونت را به دنبال دارند، محافظت شود. عسل مانوکا یکی از بهترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی است که می‌تواند رشد میکروارگانیسم‌های آسیب‌زا را مهار کند.

علاوه بر این، می‌تواند به تسکین درد و کاهش التهاب در اطراف منطقه آسیب دیده کمک کند. با توجه به اینکه یک محصول غذایی قابل مصرف است، همچنین می‌تواند همین مزایا را برای زخم‌های داخلی ارائه دهد.

 

عسل مانوکا برای سلامتی پوست و ضد پیری

عسل مانوکا برای سلامتی پوست و جلوگیری از پیری

بسیاری از ماسک‌های صورت و سایر محصولات زیبایی به دلیل اثرات عالی آن بر روی سلامت پوست، عسل مانوکا و باقی عسل‌ها را شامل می‌شوند.

افرادی که از جوش روی صورت رنج می‌برند، ممکن است ببینند که این ضد عفونی طبیعی به کنترل شکست جوش‌های پوستی کمک می‌کند، بدون اینکه پوست را خشک کند.

استفاده از عسل مانوکا در یک محلول پاک‌کننده صورت می‌تواند به باز شدن منافذ پوست کمک کرده و تمیز کردن صحیح پوست را تضمین کند.

همچنین، عسل مانوکا شامل تعداد بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها است، که آن را به یک ماده فوق‌العاده در محصولات ضدپیری صورت تبدیل می‌کند. این عسل مرطوب‌کننده است و با استفاده از مقدار کمی اثرات تحریک کننده کلاژن روی پوست مشخص خواهد شد.

 

عسل مانوکا برای سلامتی دهان و دندان

عسل مانوکا برای سلامتی و بهداشت دهان و دندان

شاید شما تعجب کنید که چگونه این محصول با قند بالا می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد.

راز آن در خواص ضد میکروبی بالای آن است که برخلاف موجودیت زنگوله دندان، می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های دهان کمک کند.

برخی از متخصصین معتقدند که افرادی که از التهاب لثه یا بیماری لثه رنج می‌برند، ممکن است با استفاده از عسل مانوکا، به کنترل خونریزی، التهاب و کاهش پلاک روی دندان‌ها کمک کنند.

 

عسل مانوکا برای بهبود آلرژی و التهاب گلو (گلو درد)

عسل مانوکا برای بهبود آلرژی‌ها و التهاب گلو

با وجود خواص تقریباً شگرف آن، عسل مانوکا می‌تواند به طور مساوی برای آلرژی‌های عادی و آنفولانزا استفاده شود.

مردم تمایل دارند نوشیدن نوشیدنی‌های گرم شده با عسل یا مصرف شیرینی کدوی عسل را برای تسکین علائم استفاده کنند.

شما می‌توانید از عسل مانوکا، معمولاً در مقادیر کمتر، برای جایگزینی سایر انواع عسل استفاده کنید.

عسل از دوران باستان به عنوان یک درمان طبیعی برای آلرژی‌ها و التهاب‌های گلو استفاده شده است.

عسل مانوکا ممکن است یک راه حل طبیعی قوی‌تر را برای برخی از شایع‌ترین بیماری‌ها ارائه دهد.

هرچه امتیاز UMF بالاتر باشد، میزان بالای ترکیبات فنل در یک مقدار کمتر به نتایج درمانی خواهد رسید.

 

در این مقاله، خواص عسل مانوکا برای سلامتی در قسمت‌های مختلف خدمت شما معرفی شد.

همچنین گفته شد که عسل مانوکا دارای خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضدآلرژی است و برای بهبود سلامت دستگاه گوارش، درمان زخم و سوختگی، بهداشت دهان و دندان، و همچنین بهبود پوست و تسکین درد استفاده می‌شود.

با این حال، برای تجویز درمان یا تشخیص بیماری، با پزشک خود مشورت کنید.

دکمه بازگشت به بالا